عکس کوکی با طعم هل
#یه کوکی خوشمزه که میتونید به جای هل از چاشنی های مختلف استفاده کنید# بسیار راحت و آسان و سریع آماده میشه# برای تجربه ی یک طعم لذیذ و جالب حتما این کوکی رو امتحان #
مواد لازم

کوکی با طعم هل

۸
مواد اصلی
آرد سفید
۱.۵ پیمانه
پودر شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۱ عدد
ماست‏
۲ قاشق غذا خوری
پودر هل سبز
۱ قاشق چای خوری
روغن جامد
۱.۵ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
شکلات کاکائویی رنده شده
به مقدار لازم
طرز تهیه

کوکی با طعم هل

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا تخم‌مرغ رو در یک کاسه بزرگ و گود میشکنیم و با همزن دستی میزنیم تا کاملاً باز بشه بعد روغن جامد رو بهش اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم بعدپودر شکر رو کم کم اضافه کرده و مخلوط میکنیم .
۲
پودر هل، بکینگ پودر وماست رو به ترتیب اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا کاملاً یکنواخت بشن.
۳
آرد رو یکی دو بار الک میکنیم وکم کم به موادمون اضافه میکنیم تا جایی که یک خمیر نسبتا چسبنده و نرمی (مثل حلوایی که کش داره)بدست میاد که در این مرحله برای اینکه بتوانیم خمیر رو حالت بدیم بهتره که ۱۵دقیقه در یخچال قرار دهیم تا کمی سفت و منسجم بشه،
۴
بعد از این مدت از خمیر به اندازه یک گردوی کوچک برمیداریم و تو دست گلوله کرده و خیلی کم فشار میدهیم تا پهن بشه، در سینی فر که چرب کرده و آرد پاشی شده و یا کاغذ روغنی انداخته ایم، با فاصله ۴سانتی قرار میدهیم.
۵
و شکلات رنده شده رو روی مرکز خمیر به اندازه نوک قاشق چایخوری (برای تزیین) اگر نخواستید میتونید حذف کنید،فر تون رو از قبل بمدت ۱۰دقیقه گرم کنید و سینی رو داخل فر با دمای ۱۷۰درجه بمدت ۲۰دقیقه میذاریم تا بپزد .
۶
در این مدت اصلا در فر رو باز نکنید چون پف کوکی میخوابه و تخت میشه، نباید رنگش تغییر کند فقط زیرش خیلی کم طلایی بشه آماده است،(البته درجه حرارت فرها با هم متفاوتن برای همین مواظب باشید و مدام نگاه کنید تا زیر کوکی ها نسوزد) .
۷
بعد از پخت در فر رو باز کنید ولی سینی رو خارج نکنید اجازه دهید تا کاملاً از حرارت افتاده و خنک شود بعد از سینی خارج کرده و در ظرف دردار قرار دهید، این کوکی در ظرف دردار خیلی خوب میماند و طعم و مزه اش خوب حفظ میشود .
سایر نکات

کوکی با طعم هل

پیمانه ی مورد نظر همان لیوان دسته دار فرانسوی هستش، میتونید بعد از آماده شدن خمیر در ماکروفر هم بپزید با دمای 160درجه بمدت 25دقیقه، و یا روی گاز، داخل ماهیتابه رو چرب میکنیم و با فاصله میچینم روی گاز شعله پخش کن میذاریم و با شعله ی کم تا زمانی که پف کرده و زیرش طلایی بشه .
نظرات طرز تهیه

کوکی با طعم هل